En trygg transportbåt? Absolut. Men på köpet får man också en fullfjädrad bobåt som överraskar med sin sinnrika inredningslayout.
Att finnar kan bygga trygga transportbåtar är inget nytt. Det har Targa, Sargo och Nord Star med flera visat prov på i decennier.
Alla varv med sina egenheter och specialiteter där den sistnämnda båtbyggaren alltid har lagt ribban högt när det gäller boendekomfort.
Färden går till Huvudskär i tidvis mycket utmanande förhållanden.
Här tar Hamnens utsände pulsen på nya Nord Star 28+ Patrol som om möjligt höjer ribban ytterligare med ytterst få plumpar i testprotokollet.
Faktum är att vi här har att göra med en fullfjädrad familje-/semesterbåt – hur mycket grov transportbåt den än må vara i grunden. En semesterbåt som gör sig som allra bäst tidiga vårar och sena höstar.
Färden går till Huvudskär i tidvis mycket utmanande förhållanden.
Nord Star 28+ Patrol | |
Längd: | 9,50 m |
Bredd: | 3,10 m |
Vikt: | 4 500 kg |
V-botten: | 18,3 grader |
Motor: | Volvo Penta D6 380 hk |
Förbukning: | Ca 1,8 l/sjömil i 26 knop |
Toppfart: | 36 knop |
Antal kojplatser: | 4 st |
Antal pers: | 8 st |
Bränsletank: | 585 liter |
Vattentank: | 135 liter |
Pris: | Pris från 2 378 000 kr. |
Mer info: | www.nordstar.com |