Idén att placera de båda feta Volvo Penta-dieslarna längst bak under badbryggan är djärv och vad det kommer att göra för köregenskaperna återstår att se.
Men klart är att det lämnar mycket plats över till en ovanligt luftig inredningslayout med fler och större ljusinsläpp än vad de flesta är vana vid, även med dagens mått mätt.
Med en akterspegel helt i glas och enorma ljusinsläpp i skrovsidorna så är känslan av att befinna sig i en glaskupol inte långt borta.
Enligt uppgift påbörjar varvet bygget av det första exemplaret inom kort och med dubbla Volvo Penta D11 (2 x 725 hk) ska den göra sig bäst i en marschfart i trakterna kring 19 knop.
Utvändigt finns tre sociala ytor att välja mellan. Under gång rekommenderas sittbrunnen på det övre planet.
I hamn kan man med fördel slå sig ner i sittgruppen på fördäcket som varvet med glädje kompletterar med en jacuzzi, om köparen bara kryssar för det i beställnigsordern.
När man har ankrat upp i badviken rekommenderas badbryggan som är stor som ett salsgolv och som går under benämningen “the sun lounge area”.
BeachClub 600 | |
Längd: | 19,05 m |
Bredd: | 5,50 m |
Djupgående: | 1,40 m |
Vikt: | ca 33 000 kg |
Motor: | 2 x Volvo Penta D11 (2 x 725 hk) |
Toppfart: | 24 knop |
Marschfart: | 19 knop |
Bränsle: | 3 500 liter |
Vatten: | 750 liter |
Mer info: | www.wimvandervalk.com |